I am....

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
I am not pretty, I am not rich, I am not genius, I am not good, I am just fine...^-^

Mari mengira pelawat

Sunday, June 12, 2011

My little brothers..

For some reasons, I had to re-post this article in Malay..sikit la..

Aku rindu diorang sangat2..happynya (english pulak), dapat borak dengan diorang tadi..dan adikku yang kecik, Atim dah besar sekarang..hehe..suara dia dah berubah jadi garau..hahaha..b4 letak fon tadi, dia cakap "kaklong, topup RM3" Haih!!.

Aku tak pernah tunjuk yang aku sayang diorang..aku tak pernah cakap "kaklong sayang korang" jugak..sebab aku kaklong kot..hehe..

Aku ingat lagi, masa mula2 aku terpaksa pindah ke hostel, aku menangis teruk tiap2 malam..bukan sebab aku rindu kat makayah aku, tapi aku rindu sangat2 kat adik-adikku..kitaorang memang rapat sangat2..Aku dah biasa duduk jauh dengan makayah sebab kerja diorang banyak merantau...so, kitaorang sama2 jaga sesama sendiri...masa umur aku 16 tahun, aku dah kena jaga 7 orang adik dan bangun malam2 buat susu untuk adik bongsu aku..masa tu umur dia baru setahun, mak aku terpaksa pindah ke terengganu atas urussan kerja..hmmm, fikir je kat diorang, buat aku lagi rindu...

ada sekali tu, mak aku mengamuk and pukul Apih..kesian aku tengok Apih kena pukul, sebak gile..bila mak blah, aku cepat2 tarik Apih masuk bilik aku, bukak baju dia..lagi sedih aku sebab ada kesan lebam..aku ambil minyak panas then sapu kat badan dia sambil nangis.. ;'(

Diaorang semua dah besar sekarang..cepatnya masa berlalu..diaorang pun dah banyak berubah..tapi bagi aku, mereka tetap adik2 kecilku..hehehe.....


No comments:

Post a Comment