I am....

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
I am not pretty, I am not rich, I am not genius, I am not good, I am just fine...^-^

Mari mengira pelawat

Sunday, June 19, 2011

Mari memasak

As usual, aku duduk kat rumah saja weekend macam ni. Aku memang lagi suka duduk kat rumah unless ada kawan yang mengajak aku keluar. Kalau aku yang nak ajak orang tu, memang payah la..hehe..so, hari ni tinggal aku dengan kak gee kat rumah. Dia demam. Aku pula buntu tak tahu nak masak apa untuk lunch. Aku selongkar fridge and dapat la idea..muehehehe...aku masak 'Bihun goreng tom yam'.

Aku bukan chef okay..but I think I can share my own recipe which I cook it based on my comman sense (dulu aku masak untuk adik-adik aku guna comman sense juga..alhamdulillah, sihat saja mereka semua)..haha..sedap tak sedap aku makan saja... =p

okay, ni ingredient nya...

**Bawang putih, bawang merah, serai(hiris halus), daun limau purut(hiris halus juga), cili padi**

**sawi, carrot, daun bawang(hiris halus)**

**aku guna chicken sausage sebab takde ayam or daging dalam fridge**

**ni bahan utama..hehehe..takde ni tak rasa la tom yam..aku bubuh seketul kiub saja**

**bihun**
***Additional ingredient : 1 sudu chili boh, 1 sudu oyster sauce, garam***

Okay, cara masak macam biasa la, tumis bawang, serai, cili padi, daun limau..then masuk cili boh and oyster sauce, tom yam kiub, garam...dah garing sikit, masuk air(sikit je)...then masuk sosej, sayur..last baru masuk bihun...kacau-kacau sesuka hati....pastu...siappp!!!


**memang messy, tapi kak gee kata sedap..huahuahua**

No comments:

Post a Comment