I am....

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
I am not pretty, I am not rich, I am not genius, I am not good, I am just fine...^-^

Mari mengira pelawat

Sunday, May 29, 2011

What's on my mind today??

It's kind of weird when you never see or meet the person, but you can't stop thinking about the person. So pelik kan?? Dan paling yang kita tak sangka bila satu hari nanti kita boleh membenci orang yang pernah kita sayang. Berbicara tentang cinta, aku bukanlah orang yang expert dalam hal ni. sebab aku sendiri pun adalah mangsa kepada cinta. 

Apa beza antara kita sayangkan someone sincerely dengan sayangkan someone with passion?? Personally, pada aku, bila kita sayangkan someone sincerely, we will always want that person to be happier than us and the last thing we want to see is to make the person sad. Maknanya kita lebih pentingkan kebahagiaan dia dari kebahagiaan kita sendiri. Tapi kalau kita sayangkan someone with passion, we tend to be selfish. Selalunya kita akan rasa terlalu takut untuk kehilangan dia, dan tanpa memikirkan perasaan dia, dengan tidak sengaja, kita push dia untuk berada disisi kita.

So, which one is better??  Aku seorang yang cepat mengalah. Walaupun aku betul-betul sukakan sesuatu, tapi bila aku rasa jalan untuk dapatkannya terlalu sukar dan tidak memihak pada aku, aku akan lepaskannya...

Apapun, aku masih lagi okay dengan hidup aku..walaupun aku tak peroleh cinta sebenar dari manusia, aku akan berusaha memiliki cinta dari Tuhan yang esa... =)

No comments:

Post a Comment