I am....

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
I am not pretty, I am not rich, I am not genius, I am not good, I am just fine...^-^

Mari mengira pelawat

Tuesday, January 25, 2011

Malam untuk menggaru kepala....

Sebenarnya, aku tak suka sangat bercerita tentang soal jodoh ke bf ke kahwin ke..tapi hari ni aku terasa nak bercakap2 pasal ni pulak..bukan sebab aku desperate nak bf/kahwin..cumanye petang tadi, ada someone tanya soalan yang membuatkan aku termenung seketika...soalannya simple "Akak tak risau ke umur akak dah 28 tapi akak tak kahwin lagi" dushh!!! terasa seperti lubang hidung aku ditumbuk oleh spongebob dan terbayang2 spongebob gelak kat aku...

Hmmm...budak yang bertanya tu perempuan yang berumur 23..sangat muda...tapi kelakar, dia asyik mengeluh risau takut dia kahwin lambat..rasa nak sekeh je die...hahaha..young girl, wake up la!!!!

Yes, marriage used to be my priority... tapi sekarang,keinginan untuk kahwin tu jauh sangat dari hati aku..
Oh well, tipu la kalau aku kata aku tak risau jadi old maid kan..tapi bukan soal tu yang menjadi keutamaan aku..ada perkara lain yang lebih aku risaukan...walaupun aku ni bukanlah kategori wanita solehah, gadis baik, anak yang taat..tapi serius, aku memang selalu risaukan amalan2 dan perbuatan2/ dosa pahala yang aku dapat selama ni...**mode ustazah** (diiringi lagu2 nasyid dari kumpulan raihan....)

aku perempuan yang normal..ada naluri ingin berkeluarga, ada anak, ada suami..cumanya setelah beberapa kali aku fail dalam mencari pasangan (gile skema ko berkata2 malam ni), ada sedikit rasa takut nak mencari lagi...aku penat bercinta, dah la menambah dosa, pastu apa pun takde...aku cakap macam ni bukan sebab aku takde bf, tapi sebab kan pengalaman yang lepas2 tu buat aku rasa bosan..so, aku decide, biar je jodoh tu datang sendiri sebab aku percaya, Allah dah tetapkan seseorang untuk aku, cuma lambat sikit je dia nak muncul..lagipun semua yang jadi ada hikmahnya...postive positive...

Lagipun, the truth is, aku masih lagi sukakan someone...sebabkan feeling tu masih ada, sukar aku nak terima laki lain......so, sekali lagi aku decide...biarlah feeling tu pergi dengan sendiri because it came naturally too...betul tak? it's all bout times....dan kalau aku dengan dia ada jodoh, takkan kemana jugak..jadi aku tak nak kusut2 kan kepala aku...benda2 macam ni tak payah nak push2...cumanya sesetangah orang tu dia tak faham, asyik2 bertanya benda yang sama kat aku...

Lagipun aku selesa dengan hidup aku sekarang...single is golden what!! hehehehe...aku dah biasa hidup berdikari..so, aku takde masalah nak jaga diri sendiri...

aku ni dah immune dengan soalan2 seperti  "kenapa single lagi?bila nak kahwin?ko ni picky sangat kot..." macam2 la....kelakar la manusia ni...they wont stop asking you...so, dont let those questions bother you...live on your own way... Cheer up!! =p

2 comments:

  1. aku suke! sbb ko letak nama aku.haha

    ReplyDelete
  2. haha...sengal..semua benda yang nama raihan ko suka la kan..ni aku rasa kalau ada ikan masin jenama raihan pun ko akan suka jugak..hahaha

    ReplyDelete